Dersin Adı | Beden Sosyolojisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOC 450 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri beden sosyolojisi kuramları ve bedene dair tartışmalar ile tanıştırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, felsefe ve antropolojinin bedene dair temel okumalarından da faydalanarak, beden sosyolojisine dair kuramları tartışır. Bedenin dönüşümünü, özellikle toplumsal cinsiyet, cinsellik, mekan, engelli bedenler, emek ve tüketim kültürü başlıkları çerçevesinde analiz eder. Ve, bedenin düzenlenmesine dair tartışmaları içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Sunumu | |
2 | Beden nedir? | Fraser, M. , Greco, M. The Body: A Reader, (Routledge: 2005): S. Coakley (eds), Religion and the Body (Cambridge UP: 2000). |
3 | Sosyolojide Beden | M. Featherstone & M. Hepworth & Bryan S. Turner (eds.), The Body: Social Process and Cultural Theory (Sage: 1991). |
4 | Beden: Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet | Margaret Lock, Judith Farquar, Arjun Appadurai, Jean L. Comaroff, Beyond the Body Proper, (Duke Universty Press:2007).; J. Price & Margrit Shildrick (eds), Feminist Theory and the Body: A Reader (Routledge: Newyork, 1999). |
5 | Beden ve Kimlik | Fraser, M. , Greco, M. , The Body: A Reader, (Routledge: 2005): M. Featherstone & M. Hepworth & Bryan S. Turner (eds.), The Body: Social Process and Cultural Theory (Sage: 1991): Fraser, M. , Greco, M. , The Body: A Reader, (Routledge: 2005). |
6 | Tüketim Kültüründe Beden | Fraser, M. , Greco, M., The Body: A Reader, (Routledge: 2005); M. Featherstone & M. Hepworth & Bryan S. Turner (eds.), The Body: Social Process and Cultural Theory (Sage: 1991). |
7 | Emek ve Beden | C. Wolkowitz, Bodies At Work (Sage 2006): L. Mcdowell, Working Bodies (WileyBlackwell:2009). |
8 | Takehome sınav/Ödev Önerisi /Film Gösterimi | Film Screening |
9 | Beden ve Mekan | J. Price & Margrit Shildrick (eds), Feminist Theory and the Body: A Reader (Routledge: Newyork, 1999). |
10 | Beden: Engelli ve Deforme | Mitchell, D.T. & S, L. Snyder (eds)., The Body and Physical Difference, Discourses of Disability (University of Michigan Press: 1997). |
11 | Beden ve Din | S. Coakley (eds), Religion and the Body (Cambridge UP: 2000). |
12 | Bedenlerin Düzenlenmesi | M. Foucault, The Birth of Biopolitics: Lectures at the College de France, 1978 1979. B.S. Turner, Regulating Bodies: Essays in Medical Sociology (Routldge: 1992): M. Featherstone & M. Hepworth & Bryan S. Turner (eds.), The Body: Social Process and Cultural Theory (Sage: 1991). G. Lazaridis & Linda B. Arthur (eds.), Religion, Dress and Body (Berg: 1999). |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Final Ödev teslimi |
Ders Kitabı | Bu formda belirtilen zorunlu okumalar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Micheal Foucault, History of Sexuality. Belgesel ve film gösterimleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 55 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 45 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | 1 | 28 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur. | X | ||||
2 | Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | X | ||||
3 | Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur. | X | ||||
4 | Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur. | X | ||||
5 | Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur. | X | ||||
6 | Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur. | X | ||||
7 | Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur. | X | ||||
8 | Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur. | X | ||||
10 | Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest